sábado, 20 de outubro de 2012

Aprender a Aprender


Neste dia, estamos na Escola Adventor Divino de Almeida, participando de uma capacitação profissional sobre BLOG, ministrada pelo professor Danilo Nogueira, A referida capacitação tem por finalidade promover conhecimentos para melhor utilizar tal ferramenta tecnógica no processo de ensino e aprendizagem.

terça-feira, 21 de agosto de 2012


ATIVIDADE COMPLEMENTAR - 1 ºANO F/ G – NOTURNO/   2012

Student: _______________________________ N º ________-

                                                     SIMPLE PAST

 Os verbos no passado se dividem em dois grandes grupos: regulares e irregulares.

Para se construir o passado, os verbos regulares recebem como terminação “D/  ED/ IED.” Já os irregulares possuem forma própria ( LISTA).

Ex. She worked hard yesterday . ( regular). - Ela trabalhou muito ontem,

 You slept early last night. (Regular) – Você dormiu cedo a noite passada.

 Exercises:

Read and translate the text below - leia e traduza o texto abaixo.

Last year

I visited my mother and studied French. I didn’t have many problems and I made a lot of friends. I went to the USA and learned English a lot too. I saw different places and had time to take pictures. I didn’t drink beer, I drank only soda. I ate barbecue and slept late on weekends. I started a business and worked a lot. My business helped me learn and understand things. I didn’t want to live in the USA because I love Brazil. My life changed and I had many things to do every day. I also finished what I started in 2003: an English course. I didn’t lose anything, I only won. This was the best year of my life. Everything went fine.                                    
By Paolo Johnson


Vocabulary:
- Last year: ano passado
- Made: fiz
- Went: fui
- Saw: vi
- Take pictures: tirar fotos
- Went fine: deu certo
- Many things: muitas coisas

2. Comprehension: answer the questions about the text - responda as perguntas sobre o texto:
a. Who did Paolo Johnson visit last year?
________________________________________

b. What languages did he learn?
_______________________________________

c. Where did he go last year?
_______________________________________

3. True or False - verdadeiro ou falso
a. Paolo had a lot of problems. (.....)
b. Paolo didn't make many friends. (.....)
c. Paolo worked a lot last year. (.....)
d. Last year was the best year of Paolo's life. (......)

4- Circle all verbs in Simple Past Tense and classify: regular or irregular.
http://www.englishexperts.com.br


segunda-feira, 6 de agosto de 2012


ATIVIDADE COMPLEMENTAR – 3 ° BIMESTRE/ 2012.                                       Aluno (a): ______________________ n° ______- 3 ° ANO C – NOTURNO                

 Relative Pronouns: who/which/ where/whom/whose/that                    

O pronome relativo introduz a oração que indica a qual  pessoa, animal, coisa  se faz referência. Ele está relacionado com o termo antecedente.

Who: QUEM, quando falamos ssobre PESSOAS.
which: O QUAL/ A QUAL (s), quando falamos sobre ANIMAL/ COISA.
whose: CUJO/ CUJA, dando idéia de POSSE “de quem.”
that:  QUE/ QUEM, para PESSOA/ ANIMAL/ COISA.
Também usa-se that após superlativos e palavras como: everything, all, anything , much, little, the only.     
where: ONDE, relacionado a LUGAR.
whom: QUEM, para PESSOA.  Geralmente aparece após preposição.                       
Veja alguns exemplos:                                                                             

This is the boy who played rugby                                                                
Este é o garoto quem jogou rugby.

This is the car which had an accident.
Este é o carro o qual teve um acidente.                  

 This is the boy whose mother works for the BBC.
 Este é o garoto de quem a mãe trabalha para o BBC.

                             

       EXERCISES


1- Complete with correct relative pronoun: who/which/ where/whom/whose               
a) Algebra problems contain letters ____________ stand for unknown numbers. 
 (Problemas de álgebra contêm letras as quais substituem números desconhecidos).
b) Euclides da Cunha was the writer __________ wrote Os Sertões.                          
(Euclides da Cunha foi o escritor quem escreveu Os Sertões).
c) A dictionary is a book ___________ gives you the meaning of the words.                
 (O dicionário é um livro o qual dá a você o significado das palavras).
d) I live in a dormitory __________ residents come from others countries.                
 ( Eu moro em um dormitório onde os residentes vem de outros países).
e) This is the man ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________ house is on fire.                                                 
 (Este é o homem de quem a casa está em chamas).
f) Thank you very much for your e-mail _____________ was very interesting.  
( Muito obrigada pelo seu e mail o qual foi muito interessante).
g) The person about _____________ you are talking is my friend.                                       
 ( A pessoa sobre quem você está falando é minha amiga).

2- Circle the correct Relative Pronoun:                                                                           
a) Everything _____________  he says is true. Where / whom/   that                                
b) All __________ glitters is not gold.   Whom / that / who   

                                                      
3- Mark the correct substitute Relative Pronoun:                                                 
This is the soft-drink which I like the most.                                                                      
 a) whom      b) where     c) that      d) who        e) whose

segunda-feira, 12 de dezembro de 2011

CONTEÚDO EXAME FINAL

CONTEÚDO DO EXAME FINAL- 2011
ENSINO REGULAR
1 º ANO -  INGLÊS
Verb  To Be – presente , formas: afirmativa, negativa, interrogativa
There is / there are
Plural dos substantivos
Possessive Case
Verbo modal  CAN- formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Objective Pronouns
Apostilas / caderno

2 º ANO - INGLÊS
Passado Simples: verbos regulares/ verbos irregulares
Passado Simples – formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Futuro Simples (Will/ Shall),  formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Question Tag
Contable/ uncountable nouns
Quantificadores: many/ much, few, little, a lot of,  how many,  how much
Apostilas / caderno

3 º ANO - INGLÊS
Present Continuous-  formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Present Perfect - formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Simple Future ( WILL) - formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Voz Ativa/ Voz Passiva
Adverbs
Reflexive Pronouns
Apostilas / caderno

EJA
4 ª FASE - INGLÊS
Presente Continuo- formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Substantivos contáveis/ incontáveis
Passado Contínuo- formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Passado Simples- verbos: regular/ irregular.
Animais/ partes da casa/  roupas/ acessórios

1 ª FASE- INGLÊS
Personal Pronouns
Verbo To Be- ( presente),  formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Artigos: definido, indefinido
Plural dos substantivos
Verbo modal CAN, formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Reflexive Pronouns
Apostilas/ caderno


1 ª FASE- LITERATURA
Trovadorismo
Quinhentismo (Literatura de Informação/ Literatura de Catequese)
Barroco
Arcadismo
Romantismo 
Apostilas/ caderno

2ª FASE- INGLÊS
Passado Simples: verbos regulares/ verbos irregulares
Passado Simples – formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Condicional - Would
Futuro Simples
Present Perfect
Apostilas / caderno

quarta-feira, 24 de agosto de 2011

MC FLY - 2 º ANO NOTURNO








ATIVIDADE COMPLEMENTAR DE INGLÊS – Agosto / 2011 3º ano- noturno

ATIVIDADE COMPLEMENTAR  DE INGLÊS – Agosto / 2011
3º ano- noturno
Student: ________________________________ Number: ___________

     Last night I saw a TV program about alcohol and drug addiction. That was the more interesting program the television has ever showed. I have watched documentaries about this subject. Some important magazines have written about these themes.
     Drugs are chemicals that change the way a person` s body work. You have ever hears that drugs are bad for you, but what does that mean and why are they bad?
     Have you thought about these questions?
1- Traduza o texto.
2- Sublinhe no texto as frases que estão no Present Perfect Tense.

3- Fill in the blanks with the verbs in the Present Perfect: ( have/ has + Participle)
a) She ___________________________ a book about drugs. (read)
b) He _______________________ as a volunteer for an institution for years. ( work)
c) They _______________________ a lot of good documentaries lately. ( watch)
d) My uncle _________________________ a new life since he stooped smoking. ( discover)
e) I _______________________ in Brazil since 1999. (be)
f) We ______________________already ________________ our homework. (do)

4- Complete with FOR or SINCE:
Since: desde                                    for: por/ durante
a) Kelvin has talked on the telephone______________ 45 minutes.
b) We have studied here ____________ 2008.
c) They have looked for a part- time job______________ months.
d) The students have studied together_____________ many years.
e) Mary has waited for her classmates_____________7:00 p.m.

5- Organize the sentences:
a) your/ I / since/ seen/ 2001/ brother/ haven`t ______________________________________________________________________
b) Allan/ learnt/ was/ has/ a child/ since/ Portuguese/ he
______________________________________________________________________
c) You/ volunteer/ worked as a/ two years/ have/ for
______________________________________________________________________
d) Mary/ you/ seen/ have ?
______________________________________________________________________

Obs. Plantão de dúvidas
Terça feira ( 30/ 08/ 2011)  das 18: 20.
Sugestão de sites com exercícios de Inglês
Sugestão de sites com exercícios de inglês