sábado, 20 de outubro de 2012
Neste dia, estamos na Escola Adventor Divino de Almeida, participando de uma capacitação profissional sobre BLOG, ministrada pelo professor Danilo Nogueira, A referida capacitação tem por finalidade promover conhecimentos para melhor utilizar tal ferramenta tecnógica no processo de ensino e aprendizagem.
terça-feira, 21 de agosto de 2012
ATIVIDADE
COMPLEMENTAR - 1 ºANO F/ G – NOTURNO/ 2012
Student:
_______________________________ N º ________-
SIMPLE PAST
Para se
construir o passado, os verbos regulares recebem como terminação “D/ ED/ IED.” Já os irregulares possuem forma
própria ( LISTA).
Ex. She worked hard yesterday
. ( regular). - Ela trabalhou muito ontem,
Read and translate the text below - leia e traduza o texto abaixo.
Last year
I visited my mother and studied French. I didn’t have many problems and I made a lot of friends. I went to theUSA
and learned English a lot too. I saw different places and had time to take
pictures. I didn’t drink beer, I drank only soda. I ate barbecue and slept late
on weekends. I started a business and worked a lot. My business helped me learn
and understand things. I didn’t want to live in the USA
because I love Brazil .
My life changed and I had many things to do every day. I also finished what I
started in 2003: an English course. I didn’t lose anything, I only won. This
was the best year of my life. Everything went fine. By Paolo Johnson
Last year
I visited my mother and studied French. I didn’t have many problems and I made a lot of friends. I went to the
Vocabulary:
- Last year: ano passado
- Made: fiz
- Went: fui
- Saw: vi
- Take pictures: tirar fotos
- Went fine: deu certo
- Many things: muitas coisas
2. Comprehension: answer the questions about the text - responda as perguntas sobre o texto:
a. Who did Paolo Johnson visit last year?
________________________________________
b. What languages did he learn?
_______________________________________
c. Where did he go last year?
_______________________________________
3. True or False - verdadeiro ou falso
a. Paolo had a lot of problems. (.....)
b. Paolo didn't make many friends. (.....)
c. Paolo worked a lot last year. (.....)
d. Last year was the best year of Paolo's life. (......)
- Last year: ano passado
- Made: fiz
- Went: fui
- Saw: vi
- Take pictures: tirar fotos
- Went fine: deu certo
- Many things: muitas coisas
2. Comprehension: answer the questions about the text - responda as perguntas sobre o texto:
a. Who did Paolo Johnson visit last year?
________________________________________
b. What languages did he learn?
_______________________________________
c. Where did he go last year?
_______________________________________
3. True or False - verdadeiro ou falso
a. Paolo had a lot of problems. (.....)
b. Paolo didn't make many friends. (.....)
c. Paolo worked a lot last year. (.....)
d. Last year was the best year of Paolo's life. (......)
4- Circle all verbs in Simple Past Tense
and classify: regular or irregular.
http://www.englishexperts.com.br
http://www.englishexperts.com.br
segunda-feira, 6 de agosto de 2012
ATIVIDADE COMPLEMENTAR – 3 ° BIMESTRE/ 2012. Aluno (a): ______________________ n° ______- 3 ° ANO C – NOTURNO
Relative Pronouns: who/which/ where/whom/whose/that
O pronome relativo introduz a oração que indica a qual pessoa, animal, coisa se faz referência. Ele está relacionado com o termo antecedente.
Who: QUEM, quando falamos ssobre PESSOAS.which: O QUAL/ A QUAL (s), quando falamos sobre ANIMAL/ COISA.
whose: CUJO/ CUJA, dando idéia de POSSE “de quem.”
that: QUE/ QUEM, para PESSOA/ ANIMAL/ COISA. Também usa-se that após superlativos e palavras como: everything, all, anything , much, little, the only.
where: ONDE, relacionado a LUGAR.
whom: QUEM, para PESSOA. Geralmente aparece após preposição.
Veja alguns exemplos:
This is the boy who played rugby
Este é o garoto quem jogou rugby.
This is the car which had an accident.
Este é o carro o qual teve um acidente.
This is the boy whose mother works for the BBC.
Este é o garoto de quem a
mãe trabalha para o BBC.
EXERCISES
1- Complete with correct relative pronoun:
who/which/ where/whom/whose
a)
Algebra problems contain letters
____________ stand for unknown numbers.
(Problemas
de álgebra contêm letras as quais substituem números desconhecidos).
b) Euclides da Cunha was the writer __________ wrote Os Sertões.
(Euclides da Cunha foi o escritor quem
escreveu Os Sertões).
c) A
dictionary is a book ___________
gives you the meaning of the words.
(O
dicionário é um livro o qual dá a você o significado das palavras).
d) I live
in a dormitory __________ residents
come from others countries.
( Eu moro em um dormitório onde os residentes vem de outros países).
e) This is
the man ______________
house is on fire.
(Este é o homem de quem a casa está em chamas).
f) Thank
you very much for your e-mail
_____________ was very interesting.
( Muito
obrigada pelo seu e mail o qual foi muito interessante).
g) The
person about _____________ you are
talking is my friend.
( A
pessoa sobre quem você está falando é minha amiga).
2- Circle
the correct Relative Pronoun:
a)
Everything _____________ he says is true. Where / whom/ that
b) All __________ glitters is not
gold. Whom / that / who
3- Mark the correct substitute Relative Pronoun:
This is
the soft-drink which I like
the most.
a)
whom b) where c) that d) who e) whose
segunda-feira, 12 de dezembro de 2011
CONTEÚDO EXAME FINAL
CONTEÚDO DO EXAME FINAL- 2011
ENSINO REGULAR
1 º ANO - INGLÊS
Verb To Be – presente , formas: afirmativa, negativa, interrogativa
There is / there are
Plural dos substantivos
Possessive Case
Verbo modal CAN- formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Objective Pronouns
Apostilas / caderno
2 º ANO - INGLÊS
Passado Simples: verbos regulares/ verbos irregulares
Passado Simples – formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Futuro Simples (Will/ Shall), formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Question Tag
Contable/ uncountable nouns
Quantificadores: many/ much, few, little, a lot of, how many, how much
Apostilas / caderno
3 º ANO - INGLÊS
Present Continuous- formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Present Perfect - formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Simple Future ( WILL) - formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Voz Ativa/ Voz Passiva
Adverbs
Reflexive Pronouns
Apostilas / caderno
EJA
4 ª FASE - INGLÊS
Presente Continuo- formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Substantivos contáveis/ incontáveis
Passado Contínuo- formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Passado Simples- verbos: regular/ irregular.
Animais/ partes da casa/ roupas/ acessórios
1 ª FASE- INGLÊS
Personal Pronouns
Verbo To Be- ( presente), formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Artigos: definido, indefinido
Plural dos substantivos
Verbo modal CAN, formas: afirmativa, negativa, interrogativa.
Reflexive Pronouns
Apostilas/ caderno
1 ª FASE- LITERATURA
Trovadorismo
Quinhentismo (Literatura de Informação/ Literatura de Catequese)
Barroco
Arcadismo
Romantismo
Apostilas/ caderno
2ª FASE- INGLÊS
Passado Simples: verbos regulares/ verbos irregulares
Passado Simples – formas: afirmativa, negativa, interrogativa
Condicional - Would
Futuro Simples
Present Perfect
Apostilas / caderno
quarta-feira, 24 de agosto de 2011
ATIVIDADE COMPLEMENTAR DE INGLÊS – Agosto / 2011 3º ano- noturno
ATIVIDADE COMPLEMENTAR DE INGLÊS – Agosto / 2011
3º ano- noturno
Student: ________________________________ Number: ___________
Last night I saw a TV program about alcohol and drug addiction. That was the more interesting program the television has ever showed. I have watched documentaries about this subject. Some important magazines have written about these themes.
Drugs are chemicals that change the way a person` s body work. You have ever hears that drugs are bad for you, but what does that mean and why are they bad?
Have you thought about these questions?
1- Traduza o texto.
2- Sublinhe no texto as frases que estão no Present Perfect Tense.
3- Fill in the blanks with the verbs in the Present Perfect: ( have/ has + Participle)
a) She ___________________________ a book about drugs. (read)
b) He _______________________ as a volunteer for an institution for years. ( work)
c) They _______________________ a lot of good documentaries lately. ( watch)
d) My uncle _________________________ a new life since he stooped smoking. ( discover)
e) I _______________________ in Brazil since 1999. (be)
f) We ______________________already ________________ our homework. (do)
4- Complete with FOR or SINCE:
Since: desde for: por/ durante
a) Kelvin has talked on the telephone______________ 45 minutes.
b) We have studied here ____________ 2008.
c) They have looked for a part- time job______________ months.
d) The students have studied together_____________ many years.
e) Mary has waited for her classmates_____________7:00 p.m.
5- Organize the sentences:
a) your/ I / since/ seen/ 2001/ brother/ haven`t ______________________________________________________________________
b) Allan/ learnt/ was/ has/ a child/ since/ Portuguese/ he
______________________________________________________________________
c) You/ volunteer/ worked as a/ two years/ have/ for
______________________________________________________________________
d) Mary/ you/ seen/ have ?
______________________________________________________________________
Obs. Plantão de dúvidas
Terça feira ( 30/ 08/ 2011) das 18: 20.Sugestão de sites com exercícios de Inglês
Sugestão de sites com exercícios de inglês
Assinar:
Postagens (Atom)